Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10521
Title: 6-7 EYLÜL OLAYLARINDAN BUGÜNE: MEDYA VE TOPLUM ELEŞTİRİSİ
Authors: UĞUR, Emrullah
Keywords: 6-7 Eylül Olayları
Azınlıklar
Medya ve Toplum,
Kulüp Dizisi
Dijital Medya
Issue Date: 2023
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: 1950'lerin demokratik, mali koşulları ve Kıbrıs ihtilafı nedeniyle ortaya çıkan ve ağırlıklı Türkiye‟de yaşayan Rumlar olmak üzere gayrimüslimlere karşı bir hareket olarak değerlendirilen 6-7 Eylül Olayları geçmişten bugüne hassasiyetini korumaktadır. Mevcut çalıĢmalar, genellikle olayların yaşandığı dönemde yazılı basına yansımaları üzerine odaklanmıĢtır. Olayları sosyal ve politik bağlamda ele alan az sayıda araştırma bulunmasına rağmen özellikle olayların bugüne etkisini ve toplumun bu olaylarla ilgili bugünkü tutum ve yaklaĢımlarını medya ve toplum üzerinden ele alan çalıĢma bulunmamaktadır. Daha çok tarihsel açıdan ve basının atmıĢ olduğu manĢetler ekseninde ele alınan bu olayların, toplum üzerindeki etkisi ve toplumsal analizi daha sınırlı kalmıĢtır. Bu çalıĢma, 6-7 Eylül Olaylarını konu alan ve Netflix‟te yayınlanan „Kulüp‟ dizisinin popüler hale gelmesi, özellikle sosyal medyada olayların yeniden tartıĢılmaya bağlanmasından yola çıkarak medya ve toplum bağlamında konuyu bugüne bakarak yeniden ele almaktadır. Bu amaçla, dizinin yayına girmesiyle birlikte Twitter üzerinden en yoğun paylaĢımların yapıldığı Kasım 2021-Eylül 2022 tarihleri arasındaki Tweetler içerik analiz yöntemiyle analiz edilmiş, paylaşımlar kodlanarak keĢfedici olarak ana temalar elde edilmiştir. Bu ana temalar üzerinden yarı yapılandırılmıĢ sorular oluşturularak Rum vakfı temsilcileri ve azınlık gazete yazarları ile görüĢülerek 6-7 olaylarının azınlıkları dıĢarıda bırakmadan bugünkü toplumsal algısını anlayabilmek ve bu olayın toplumsal hafızadaki konumunu değiĢen medya ortamı üzerinden ortaya çıkarabilmek hedeflenmiştir. ÇalıĢma bu olayların yeniden gündeme gelmesinde etkin rol oynayan Kulüp dizisi gibi popüler içeriklerin sosyal medyada toplumsal yansımalarından hareket ederek ortaya çıkardığı “Olayların bilinmemesi”, “GeçmiĢten bugüne değişmeyen tutumlar”, “Kaybedilen değerler”, “Varlık vergisi”, “Yüzleşme” ve iv “Yönlendirme” temaları üzerinden 6-7 olaylarını günümüz medya ve toplum ilişkisi bağlamında yeniden irdelemektedir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/10521
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10562713.pdf1.14 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.