Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10475
Title: COVİD-19 PANDEMİ SÜRECİNDE TOPLU TAŞIMALARDA KULLANILAN GRAFİK TASARIM ÜRÜNLERİNİN HALK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: BURSA İLİ ÖRNEĞİ
Authors: KAYMAK, Kübra
Keywords: Covid-19
Hedef Kitle
Issue Date: 2022
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Covid-19 Çin’in Wuhan kentinde ilk vakanın görünmesiyle kısa sürede tüm dünyaya yayılmış ölümcül bir virüstür. Büyük salgının ardından dünya genelinde önlemler alınmıştır. Ülkeler arası giriş çıkışlar yasaklanmış, her ülke kendi içinde bir dizi önlemler almış ve hatta günler süren eve kapanma kuralları getirilmiştir. Tüm bu önlemler virüsün yayılma hızını yavaşlatmış ve Türkiye için yeni normal denilen bir döneme girilmiştir. Halk günlük hayatını yaşarken daha önce yaptığı davranışları daha bilinçli ve daha sık yapar halde olmuştur. Bu anlamda doğru davranışların ne olduğu ve nasıl yapılması gerektiği sağlık bakanlığınca tüm şehirlerde çeşitli yayın organlarıyla anlatılmıştır. Araştırma Covid-19 önlemlerinin anlatıldığı grafik ürünlerinin yayın alanı olarak Bursa ili üzerinden ilerlemektedir. Araştırma Bursa ilinde kullanılan Covid-19 önlem konulu grafik ürünlerinin hedef kitleye uygunluğunu incelemektedir. Bu açıdan hedef kitlinin demografik özellikleri incelenmiş ve katılımcıların eğitim seviyelerine göre okuryazar olma durumları ölçülmüştür. İllüstrasyon ve tipografinin kullanıldığı grafik ürünleri araştırmaya dahil edilmiştir. İllüstrasyonunu veya tipografinin hedef kitle üzerindeki etkisiyle tutum ve davranış değişikliği oluşturmaları incelenmiştir. Araştırmada deneysel desen kullanılmış veri toplama yöntemi için beşli likert tipi ölçek kullanılmıştır. Veri sonuçları Anova analiz yöntemi ile analiz edilmiştir
URI: http://hdl.handle.net/11547/10475
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10520960.pdf3.84 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.