Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10379
Title: İLKOKUL İKİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TASLAK YAZILARININ CÜMLE BİRLEŞTİRME TEKNİĞİ ARACILIĞIYLA GELİŞTİRİLMESİ
Authors: GÜNAY KIZILKAYA, Derya
Issue Date: 2022
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Bu çalışmanın amacı, ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin taslak yazılarının cümle birleştirme tekniği aracılığıyla geliştirilmesini incelemektir. Çalışma ön test, son-test desenli yarı deneysel bir çalışmadır. Araştırmada ön-test, cümle birleştirme tekniği uygulamalarını içeren sekiz haftalık uygulama çalışması ve son-test yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ili Kağıthane ilçesinde bir devlet ilkokuluna devam eden 34 ilkokul ikinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Deney grubundaki öğrencilerle yapılan öğretimde Türkçe dersinde yazma öğrenme alanına yönelik uygulamalarda cümle birleştirme tekniği çalışmasına yer verilmiş, kontrol grubunda ise bu derste herhangi bir müdahalede bulunulmamış ve Türkçe dersi öğretim programına bağlı olarak yazma etkinlikleri sürdürülmüştür. Araştırmada toplanan veriler, 6+1 Analitik Yazma ve Değerlendirme Ölçeği ile değerlendirilmiştir. Daha sonra deney ve kontrol grubunun ön-test ve son-test verileri istatistiksel işlemler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre cümle birleştirme tekniği uygulanan ve uygulanmayan öğrencilerin yazma başarı düzeyleri arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık belirlenmiştir. Cümle birleştirme tekniği basit cümlelerin birleştirilmesi çalışmaları ile başlayıp ilerleyen haftalarda daha fazla sayıda ve daha karmaşık cümlelerin birleştirilmesi çalışmaları ile devam etmiştir ve öğrencilerin yazma becerilerine olumlu katkı sağlamıştır. Sonuç olarak, gerçekleştirilen uygulamalar ile cümle birleştirme tekniğinin ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin yazma başarı düzeylerine olumlu bir etkisi olduğu gözlemlenmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/10379
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10501036.pdf6.83 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.