Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10378
Title: YAZMA ÖNCESİ HAZIRLIKTA GRAFİK ÖRGÜTLEYİCİ KULLANIMININ İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA BAŞARISINA ETKİSİ
Authors: AKBIYIK, Erhan
Issue Date: 2022
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Bu çalışmada yazma öncesi hazırlık aşamasında grafik örgütleyici kullanımın yazma başarısına etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada verilerin toplanması, analiz edilmesi ve yorumlanması aşamalarında nicel araştırma yöntemlerinden öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ili Bağcılar ilçesinde bir devlet ilkokuluna devam eden 56 ilkokul üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma grubu; deney ve kontrol grubu olmak üzere iki gruptan oluşmaktadır. Deney ve kontrol gruplarında 28’er öğrenci bulunmaktadır. Çalışma kapsamında yapılan uygulamalar 13 hafta sürmüş olup deney grubundaki öğrencilerle yazma öncesi hazırlık aşamasında grafik örgütleyiciler kullanılırken, kontrol grubundaki öğrencilere Türkçe dersi öğretim programındaki yazma etkinlikleri müfredatta belirtildiği şekilde herhangi bir değişiklik yapılmadan gerçekleştirilmiştir. Çalışmadaki nicel veriler (yazılı anlatım ürünleri) “6+1 Analitik Yazma Değerlendirme Ölçeği” ile değerlendirilmiştir. Verilerin analizi için normallik testleri yapılmış, çıkan sonuçlara göre grupların öntest ve sontestlerini karşılaştırmak için Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi; gruplar arası karşılaştırmalar yapmak için t-testi ve Mann Whitney-U testlerinden faydalanılmıştır. Çalışmanın sonucunda yazma öncesi hazırlık aşamasında grafik örgütleyici kullanımın yazma başarısına olumlu katkı sağladığı belirlenmiştir
URI: http://hdl.handle.net/11547/10378
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10501020.pdf4.73 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.