Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10333
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHASDEMİR, NESRULLAH-
dc.date.accessioned2023-09-13T12:41:30Z-
dc.date.available2023-09-13T12:41:30Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/10333-
dc.description.abstractBu araştırma seyyahlığın ve seyahati aktarma pratiklerinin dijital çağda geçirdiği dönüşümleri ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda farklı gezi tarzlarını temsil eden altı Türk gezginin, 2019 yılı içerisinde Instagram hesaplarında paylaştıkları 10’ar adet fotoğraf, İçerik Analizi ve Görsel Çerçeveleme Analizi gibi nicel ve nitel yöntemler bir arada kullanılarak incelenmiştir. Araştırmada Instagram uygulamasında içerik üreten dijital gezginlerin paylaşımlarını retorik, estetik açıdan nasıl şekillendirdikleri ve ekonomik kaygılarının paylaşımlarına nasıl yansıdığı sorularının yanıtı aranmıştır. Bu çalışma gezginlerin ‘alternatif’ ve ‘mistik’ seyahat deneyimin yaşandığı dağ, kırsal alan ve çöl bölgelerine seyahatler gerçekleştirdiklerini, bu bölgelerde yalnız kalma arzularına sahip olduklarını ortaya koymaktadır. Gezginlerin seyahatlerini yansıtma tercihlerinde yaşadıkları yabancılaşma hissinin üstesinden gelmeye çalıştıkları ve seyahati aktarmayı bir benlik sunumu pratiğine dönüştürdükleri ortaya koyulmuştur.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.titleDİJİTAL ÇAĞDA SEYYAHLIĞIN VE SEYAHAT AKTARMA PRATİĞİNİN DÖNÜŞÜMÜ: SEYAHAT TEMALI INSTABLOG’LARtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10495125.pdf3.12 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.