Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10067
Title: 5-8. Sınıf Öğrencilerinin Ayrılma Anksiyetesi, İrritabilite ve Davranışsal Sorunları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Authors: KAYA, Arzu
Issue Date: 2021
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Bu araştırmada, 5-8. sınıf öğrencilerinde ayrılma anksiyetesi, irritabilite ve davranışsal sorunlar arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma kapsamında, 714 ortaokul öğrencisinde, Sosyodemografik Bilgi Formu, Ayrılma Anksiyetesi Ölçeği, DSM 5 İrritabilite Ölçeği ve Güç ve Güçlükler Anketi uygulanmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda, ortaokul öğrencilerinin ayrılma anksiyetesi düzeylerinin irritabilite ve davranış sorunlarıyla ilişkisi incelenmiştir. İstatistiksel analizler için SPSS 23.0 paket yazılımı kullanılmıştır. İlişkisel desende yürütülen araştırmada Bağımsız Örneklem t testi, Pearson Korelasyonu ve Hiyerarşik Regresyon Analizi uygulanmıştır. Korelasyon bulgularına göre, öğrencilerin ayrılma anksiyetesi puanları irritabilite ve davranış sorunları puanlarıyla pozitif yönlü ve anlamlı ilişkili bulunmuştur. Öğrencilerin davranış sorunlarının yordayıcıları incelendiğinde, ergenlerin davranış sorunlar, cinsiyet, 1 * Bu çalışma, Prof. Dr. Cebrail Kısa danışmanlığında araştırmacı Arzu Kaya’nın “5-8. Sınıf Öğrencilerinin Ayrılma Anksiyetesi, İrritabilite ve Davranışsal Sorunları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” adlı yüksek lisans tezinden üretilmiştir. Yüksek Lisans Öğrencisi, İstanbul Aydın Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalı, [email protected], ORCID: 0000-0003-3215-0858 Makale geliş tarihi / received: 17.03.2021 Makale kabul tarihi / accepted: 03.06.2021 DOI: 10.17932/IAU.EFD.2015.013/efd_v07i2005 Araştırma Makalesi 5-8. Sınıf Öğrencilerinin Ayrılma Anksiyetesi, İrritabilite ve Davranışsal Sorunları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi yüksek irritabilite ve ayrılma anksiyetesi düzeyleri tarafından anlamlı düzeyde yordanmaktadır. Ayrıca öğrencilerin irritabilite ve ayrılma anksiyetesinin davranış sorunları üzerindeki yordayıcı etkisi cinsiyetin yordayıcı etkisinden daha yüksek bulunmuştur.
URI: http://hdl.handle.net/11547/10067
Appears in Collections:Untitled

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
440.pdf584.89 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.